Nach langer Zeit der Stille wurden jetzt erstmals offizielle Angaben zu den Inhalten des 0.20 Updates bekannt gegeben.
Dies sind die Highlights die euch im nächsten Update erwarten werden:
? Flags [Bild]
Not just planting flags on EVA, but a full implementation allowing you to select from a mod-friendly collection of flags, which also supports having flag decals on just about anything (more on that later).
Bearbeitet von: HarvesteR, Dan
Status: In Entwicklung
? Kerbal Seats [Bild]
External seat parts which allow Kerbals on EVA to approach and sit on them. From Munar buggies to seats on solid rocket boosters, and anything in between and beyond.
Bearbeitet von: HarvesteR, Dan
Status: Designphase
? New GameDatabase Loader
A complete overhaul of the game's asset loading system, allowing for much better handling and usage of loaded assets, and also creating a new folder structure where mods can have their separate folders, regardless of what they add.
Bearbeitet von: Chad, Mike
Status: Testphase
? Loading Buffer Scene
This is a trick we've picked up from the Unity guys at the GDC. To better clear off memory when switching scenes, we first switch to a blank 'buffer' scene, to ensure unused assets are properly unloaded before switching to the next one. This should improve crashes when switching back and forth, especially to and from flight.
Bearbeitet von: Chad
Status: Testphase
? On-Demand Terrain Assets
This might be the most significant optimization we've done so far. Instead of having all PQS maps for every planet and moon loaded when the flight scene start, we now only load the ones needed for the current celestial body. Those maps are pretty huge, and there are quite a lot of them. Memory usage should be significantly improved.
Bearbeitet von: Mike
Status: Testphase
? The Kerbal Knowledge Base [Bild]
This is the first iteration of a new game system that'll be a big thing later on. The Knowledge Base will show all known information about anything you can focus on the map. Be it celestial bodies, ships, or Kerbals floating around.
Bearbeitet von: Jim (Romfarer)
Status: In Entwicklung
? Map Filtering [Bild]
Too many vessels and debris cluttering up the Tracking Station will be a thing of the past now, with the new Map Filtering tabs. Just click on them to view only a specific vessel type on the map and sidebar list on the Tracking Station view, or right-click to combine multiple tabs.
Bearbeitet von: HarvesteR
Status: Testphase
? More Parts
Always more parts. More on that later.
Bearbeitet von: Claira, Chad
Status: In Entwicklung
Das alles wären jetzt erstmal die Höhepunkte im Update 0.20. Es werden natürlich noch viele andere Dinge dazukommen, Einzelheiten wird man aber erst mit dem Changelog zum Release erfahren.
Es wurde der Punkt Ressourcen angesprochen, es hat sich herrausgestellt dass das gesamte Ressourcen-Sytem einfach eine Nummer zu groß wäre um es mit einem einzigem Update in das Spiel zu implementieren. Die "The Knowledge Base" is aber schonmal ein Anfang. Jetzt sollen erst einige wichtigere Features ins Spiel kommen worauf das Ressourcen-System dann folgen soll.
Wie immer wurde auch kein Release Datum genannt, da lässt sich wieder nur spekulieren und auf weitere Info's hoffen.
Quelle: http://forum.kerbalspaceprogra…Update-on-the-0-20-Update