Harvester hat etwas sehr cooles gepostet:
http://forum.kerbalspaceprogra…eats-Pods-and-Other-Parts
Er wollte ein SRB mit Sitzen machen, konnte es jedoch nicht, da er ja zuerst einen Kommandopod auswählen musste.
ZitatSo, I've gone through the code, and managed to finally and completely lift this requirement that your first part be a command pod. This means when you start a new ship, you're no longer limited to only the pods tab anymore.
Also hat er den Code nun geändert und nun können wir unsere Bauten beispielsweise mit einem Strukturteil (Tank, Gridteile, Kommandopods, Adapter etc.) beginnen. (s. Bild)
ZitatBut there's more:
Another thing that I felt was unnecessarily restrictive was the fact that once selected, you can't change your starting part anymore. I decided to go ahead and change that too.
As of 0.20, it should be possible to delete your root part. Doing so will put the editor back in 'first part' mode, where non-allowed first parts are greyed out.
Auch gibt es dieses First-Part-Syndrom nicht mehr.
ZitatI've tweaked that too. Earlier, the game would pick the first 'crewable' part by picking either the first CommandPod type part on the vessel or the first one that could hold crew, and fill that up.
Now, the first crewable part is the first part that can hold crew and is a control source. All pods fit that description, but not probe cores.
The big difference here is that before, a probe-centered vessel would prevent other crew-able parts below from getting crew at launch. Now, the first crewable part on it will always get crewmembers on it.
Note that crew cabins aren't control sources, even though they can hold crew, so those aren't considered crew-able and start empty.
Es wird nur die "erste" Crewkabine mit Kerbals gefüllt, sie kann jedoch auch wieder entfernt werden.
Uuuuund:
Oben auf dem Bild könnt ihr einen neuen Knopf sehen. Das ist der Flaggenauswahlknopf, um die Flaggentexturen auszuwählen.
Das war's eigentlich. Also sollten wir uns auf ein neues, besseres Bausystem freuen.